Vlaky Helena a Marta začali voziť cestujúcich
Nové jednotky majú kapacitu 305 cestujúcich. Cena jednej súpravy je 7,43 milióna eur.
TRNAVA. Helena a Marta, dve nové elektrické poschodové vlakové súpravy typu push pull začali premávať na trati Bratislava - Leopoldov - Nové Mesto nad Váhom.
Na trnavskej železničnej stanici ich slávnostne uviedli do užívania minister dopravy Ján Figeľ, generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Pavel Kravec a ďalší hostia.
Helena a Marta zvýšili počet takýchto súprav v systéme ťahaný tlačený na Slovensku na sedem, podľa ministrových slov ich do dvoch rokov sa ich počet ešte navýši.
"Je to pekná zmena. Tieto súpravy nielen vizážou, ale hlavne parametrami a bezpečnostnými ukazovateľmi patria do 21. storočia, pričom dokážu jazdiť rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu, " konštatoval Figeľ.
Dodal, že práve na západe Slovenska má ich nasadenie svoje opodstatnenie vzhľadom na dopravnú situáciu na cestách.
VIDEO
"Diaľnica medzi Trnavou a Bratislavou je síce už šesťprúdová, ale aj tak stále plná. Od decembra minulého roka tu už niektoré rýchliky idú rýchlejšie ako autá na autostráde a to nás vyzýva k tomu, aby sme pritiahli ešte viac ľudí do vlakov," povedal minister dopravy.
Podľa slov Pavla Kravca majú nové jednotky kapacitu 305 cestujúcich a oveľa väčšiu flexibilitu, pretože na jednom svojom konci majú rušeň a na druhom riadiacu jednotku.
Tá v koncovej stanici začne v opačnom smere riadiť súpravu. Riadiace vozne sú pritom konštruované tak, aby mohli byť zaradené do ľubovoľnej vlakovej súpravy.
Cena jednej novej súpravy je 7,43 milióna eur. Helena a Marta, rovnako ako predchádzajúce, vyšli z dielní Škoda Vagónky Ostrava.
Projekt obnovy parku ZSSK v celkovej výške 177 miliónov eur podporila Európska únia i štátny rozpočet (po 47,5 percent) a ZSSK.